Aste honetan, Amaia, Naiara eta Ane ikaskideak beste rol bat izango dutela didaktika klaseetan aurkeztu digute. Pasaden urtean Haur Hezkuntzako goi mailako zikloa egin dutenez, didaktikako hainbat eduki jorratzen dituzte.
Haiek duten funtzioa klasean gertatzen den guztia behatzea, didaktika eremuan sortzen zaizkigun zalantzak argitzea eta kontzeptu berriak eskaintzea da. Horretarako, blog bat eta korreo bat sortu dute. Korreoa kurtsoan zehar sortzen zaizkigun zalantzak bidaltzeko asmoarekin sortu dute, gero zalantza horiek blogaren bitartez erantzunak emango dizkigute.
Hemen utziko dizuet bi helbideak:
- Blogaren helbidea: http://didaktikakobehatzaileak.blogspot.com.es/
- Korreoaren helbidea: didaktikakobehatzaileak@gmail.com
Aurkezpena alde batera utzita, galdera batzuk eskaini digute eta lan modularreko taldeetan erantzuten egon gara. Galdera hauen helburua, nola emango duten klaseak da, hau da, zein izango den erabiliko duten metodologia eta zeintzuk diren falta zaizkigun kontzeptuak jakitea. Hemen usten dizuet egin diguten galderak :
Metodologia eta didaktika kontzeptuak aztertzen egon ginen. Honen helburua, oinarri teoriko bat sortzea eta gaiarekiko hurbilpen bat lortzea zen.
- DIDAKTIKA: Diziplina pedagogiko zientifikoa. Hezkuntzaren teknikak eta praktikak aztertzen eta garatzen duen zientzia da. Honek pedagogiaren arlo aplikatua da, pedagogiak emandako teoria eta helburuei jarraiki.
- Ikasketa eta irakaskuntza-prozesurako egokienak diren metodoak eta baliabideak aztertzen ditu.
- Hezkuntza hobetzeko pausuak zehazten ditu,horrela hezkuntza haurrarengan ondo heltzea eta ondo ematea lortuko da.
- METODOLOGIA: Irakasteko eta ikasteko prozesuaren antolaketari buruzko erabakien multzoa da. Honako alderdi hauek lantzen dituena, inklusibotasun-printzipioari jarraituz:
- Edukien aukeraketari buruz hartutako erabakiak.
- Edukien antolaketa.
- Ikasleen taldekatzeak.
- Erabili beharreko baliabideak.
- Lekuen eta denboren antolaketa.
- Ebaluaziorako printzipioak eta prozedurak.
- Ikasleen eta irakasleen eginkizuna.
Asteazkenean, galdera gehiago erantzuten egon ginen. Aldi honetan, gure klaseari buruzko galderak ziren. Galdera hauen helburua gure ikuspuntua ezagutzeko eginda zeuden. Hona hemen azteazkenean egin ziguten galderak:
Ostilarean, Pikler loczy babes etxearen bideoa ikusten jarraitu genuen. Aldi honetan, hainbat idei gehiago jaso genituen.
- Haurrak erabakitzen dute,hau da, ez diete ezer inposatzen, haiek dira erabakitzen dutenak zer egin nahi duten. Horrela ASKATASUNA lantzen dute.
- EGOKITZE PROZESUARI garrantzia izugarria ematen zaio, Ondorioz, haurrak garrantzitsua dela sentitu behar du.
- Hezitzaileen lan egiteko modua oso garrantzitsua da, KOREOGRAFIA KOLEKTIBOA sustatzen dute, non, umeekin egoterako, begiratzeko, ekintzak egiterako orduan irakasleak ildo berean egiten dituzte.
- KUALITATIBOKI modu desberdinean behatzea, hau da, umeak egiten dituen garapenak, lorpenak eta dituen ezaugarriak beste modu batez begiratzea eta aztertzea.
Hemen uzten dizuet pasaden astean Pikler-Lokzy babes etxeari buruz egin nuen aurkezpena. Idei berriak ikusi ondoren aurkezpenean gehitu ditut.
ERREFERENTZIAK:
- Elizagoien Varela, A. (2017ko martxoak 7). Didaktikako behatzaileak. Prezi aurkezpena. Honako wegune honetatik berreskuratua:https://prezi.com/t0oecr40wcec/didaktikako-behatzaileak/
- Olano, L. (2012ko martxoak 16). Didaktika orokorra. Prezi aurkezpena. Honako webgune honetatik berreskuratua: https://prezi.com/gnfxesscq0pa/didaktika-orokorra/
No hay comentarios:
Publicar un comentario